Thursday, July 29, 2010

Accident..

semalam, aku dan sang suami accident..hampir melanggar orang..dan hampir melanggar kereta orang lain...kitaorang time tuh on the way ke office...hujan turun renyai-renyai...bwk dlm 50-60km/j (kire perlahan la kn..)..semasa baru saja melepasi selekoh, tetiba ade sorang pakcik menonong-nonong kuar dari simpang...dan-dan makan jalan aku (dia dari arah bertentangan)...kalau aku elakkan ke kanan,aku akan langgar org..sbb ade sorang budak yg tengah bersiap-siap nk melintas...aku terpikir dan berpusing atau U-Turn..tapi takut kereta terbalik...dalam keadaan masa yang sangat limited..nak tak nak, aku terpaksa memilih utk masuk ke longkang...

keadaan sungguh pantas..tetibe aku terdengar bunyi berdentum yang kuat..asap pun kepul2 kuar kt depan keta tuh..aku dan suami mcm tergamam...aku nk suruh sang suami cepat2 kuar..tapi semuanya mcm terkaku..nak bercakap pun aku tak mampu...last-last aku dengar orang kat luar tuh jerit, suruh kuar cepat-cepat..sebab takut kereta meletup...terus aku memanggil sang suami...badan menggigil-gigil...rasa macam nak nangis...sang suami mententeramkan aku...dia ckp "tak pe..tak pe..kita kuar dari keta dulu..."

sib baik sumanya ok...hampir satu hari la gak nak settlekan semua...report police,pegi bengkel..potpetpotpet..
sambil tunggu towing truck tuh..ramai gak orang yang berhenti...ada yang sengeh-sengeh tanya "kenapa keta ni dik?" dan ada juga beberapa orang yang berhenti tengok nombor plat keta...nak pegi beli nombor la tuh..rasa macam nak lempang je sorang-sorang!eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

kereta dijangka selesai di baik pulih before raya..harap-harap la cepat siap...tetibe rindu plk dengan kereta wira ku yang telah byk berjasa...Alhamdulillah kemalangan tersebut tidak membabitkan kemalangan jiwa...tak sanggup nak pikir kalau ade accident ni melibatkan kematian...isk..mintak-mintak la di jauhkan..
sambil tunggu towing truck, kitaorang berbual:
sang perchentaan :"pagi tadi semayang subuh tk?".
aku : "semayang la..kenapa?".
Sang perchentaan : "tak lah..kalau kita mati tadi dengan tak semayang subuh..macam mane la kite nak jawab kt malaikat nanti yek."

p/s: tetibe terasa takut plk...kalau lee aku mati...or..sang perchentaan aku mati...isk.!tak anggup le aku nak bayangkn!

4 comments:

Firdaus said...

huh .. sib baik x dek apa2. sabor2 dugaan tuh semua. cuak jugak bawak keta walaupun dah cukup slow bawak

NM said...

fuh!nasib baik korang ber2 tak de pape..dan nasib baik husna takde ngan korg..

eiNa said...

alhamdulillah Lin n fmly selamat...

Iryani Noor said...

alhamdulillah Lyn..
yg penting ko ngan ayoy slamat n xde kemalangan jiwa...
kengkadang disebabkan kesalahan org lain, kite yg jadi mangsa.. sib baik la ko bwk slow time tu..