Wednesday, June 16, 2010

cukup makan..

result dah kuar..alhamdulillah aku lulus suma subject..suma subject aku score paras2 hidung je..suma cukup-cukup makan...tapi tak pe la..janji tak kena repeat sudah...overall aku senang hati dgn result aku ni walaupun score takat cukup makan...


kalau level masters kena score at least B. kalau dpt B- kena repeat. nasib baik la satu sem 3 subject je...kalau tak confirm la muka aku akan bertukar menjadi nenek tua..3 subject ni pun tk cukup tangan, tak cukup masa di buatnya..

Disebabkan degree aku adalah science computer, dan kerja aku 100% kerja2 technical...aku rasa subject/course yang aku amik ni agak susah la..sebab aku totally tak de basic langsung...terms2 yang lecturer ajar dalam kelas suma nya tak familiar/tak pernah dengar sebelumnya..so agak terkedek-kedek dan kura-kura la nak paham apa yang lecturer ajar...dalam kelas, aku la orang yang paling lewat hantar assignment and paling terkial-kial nak jawab final exam (aku rasa la)...ntah kenapa subject marketing aku rasa subject paling susah..ramai budak kelas aku score A- & B+ ..ntah2 aku punya markah paling rendah..sebab masa final pun aku jawab lobang-lobang (aku rasa aku jawab 40% je dari soalan yang dia kasi)

walaupun course yang aku amik ni tak de kena mengena dgn apa yang aku belajar time degree dulu, tapi aku rasa BEST gila bila aku dapat tau satu-satu knowledge yg baru..rasa BEST tuh sampai ke tahap rasa nak terus sambung PHD pulak..kekeke..kawan-kawan pun dari background yg berbeza..pemikiran pun boleh la mencapah sikit..tak de la dok pikir pasal computer/coding/design/timeline potpetpotpet je lagi...best jugak belajar pasal ekonomi..pasal marketing..pasal behaviour,pasal finance....bla..bla..bla...contohnya : aku penah buat mini research pasal: Air Asia-how can AirAsia survive during economic turbulence..perghhh, lepas dah dapat outcome tuh tetibe aku bayangkan aku ala2 Prof.Di Raja Ungku Aziz... (icon sengeh YM)

secara totalnya aku rasa course ni agak interesting walaupun kadang2 aku selalu terpikir aku tersalah amik course..

bukan mudah sebenarnya nak belajar part-time dengan status kita yg telah berkahwin dan ada anak...tambahan pula tengah bekerja...bukan setakat melibatkan pengorbanan duit sahaja..tapi ia melibatkan pengorbanan masa sekali..kalau korban kan masa kita je tak pe la..tapi ianya sudah tentu sekali melibatkan pengorbanan masa orang-orang yang kita sayang...

tak sangka masa berlalu dengan pantas..minggu depan kelas dah nak start balik...ntah kenapa aku tetiba rasa sedih gila..rasa macam nak nangis..lepas ni tak de dah weekend bersama-sama husna dan sang perchentaan.. :( . aku tak sanggup nak pikirkan mcm mana keadaan aku untk semester depan dengan subject2 yang tough and more challenging+kena buat proposal untuk project final year+keje aku yang memang tgh byk..

harap-harap aku masih lagi mampu breastfeed kan husna sampai umurnya at least 2 tahun. Takut-takut kalau tengah pressure, susu makin kurang..isk..mintak-mintak la di jauhkan..

Moga-moga, Allah permudahkan segala urusan dan di sihatkan tubuh badan..amin..

p/s: setiap kali dekat2 nk final, mesti ade 'sedikit' pergaduhan dengan sang perchentaan..owh perchentaan ku bucuk macam intan payung kucik-kucik ku.....are you ready to face again such moment???????? btw..terima kasih diatas pengorbanan yang telah kau lakukan.. (tak payah le nak ckp kt sini ape pengorbanannya itu..nnt perut dia pecah la pulak akibat terlalu kembang bila di puji..keke)..Semoga kita berdua akan berjaya mencapai cita-cita kita seperti yang selalu kita angan-angankan.. :) (perghh! ayat aku..)

5 comments:

areyoy said...

Ya Allah...berilah kekuatan yang mantap dalam diriku ini...aminnn....

RyuJi said...

nmpak nye pertarungan nuffnang bertambah sengit..tahniah dengan blog baru anda..wkakakk...

posting pon dah makin kerap..harap anda dapat potong nuffnang sye..harap jgn .25sen lagi ok...25sen mmg memalukan..percayelah..hahha

anyway congrate sbb lulus dengan bagus..whaha

nanad said...

WAHwah tahniah2!! kaklong, org kate bace surah al-hujurat utk banyakkan susu..kalo de lebih leh bg kitorg hahaha

NM said...

tahniah sbb lulus..takpe lin.okla tu.dpt result bagus gak nk plak ko keje dan dh kawin..dlu kita lain.single lagi.takyah pk org lain.study jek.makan pn sampai lupa,skrg takley.kita tak mkn org lain kebulur.huhu..haish aku taktau la cmne aku nk smbg blaja sok.hrp dpt tabahla cm ko.huhu

hazlina said...

lin....congrate dah lulus exam,chaiyokk!!!!you can do it!!!